zon zee en arrack - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tara Imke - WaarBenJij.nu zon zee en arrack - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tara Imke - WaarBenJij.nu

zon zee en arrack

Blijf op de hoogte en volg Tara

09 November 2012 | Nederland, Nederland

hoi allemaal! We zijn nu alweer bijna twee weken weg dus tijd voor een nieuwe update!

Kandy
De dag na ons vorige verslag zijn we naar Dambullah en Sigiriya geweest. In Dambullah hebben we de grotboedha's bekeken. Was heel mooi en het waren er vooral heel veel!
Daarna zijn we door gereden naar de Sigiriyarots. Deze rots kan je beklimmen via kleine trappetjes. Het is normaal als er af een toe een stuk van de leuning ontbreekt, of wanneer een stuk van de omheining af is. Tara was er al eerder geweest, maar nooit verder dan halfverwege, dus de grootste uitdaging was: krijg Tara naar de top!
Uiteindelijk moest er een overbehaarde gids (bijna een aap) aan te pas komen die haar omhoog heeft getrokken, maar het is gelukt! Het was super om op de top te staan (Mariet: als je de foto's van de trappetjes ziet krijg je een rolberoerte). Er was een prachtig uitzicht dus het was de lange klim waard.

Na een chilldag in Kandy hebben we een dag later de trein genomen van Kandy naar Newara Eliya, het berggebied. De treinreis was super. We zaten in een nieuwe trein (elk dorpje liep uit om de nieuwe trein langs te kunnen zien rijden) en het uitzicht vanuit de trein was geweldig. We reden door de theegebieden heen en hebben onderweg veel watervallen gezien.

In Newara Eliya kwamen we in een leuk hostel (met warme douche!!!) waar we een Duits stel ontmoetten, waarmee we sindsdien reizen (en arrack drinken). In dat hostel was ook gids Anton (nicht aus Tirol zegt hij er zelf netjes bij als hij zich voorstelt) die heel hard zijn best deed om het ons naar ons zin te maken (om de tien minuten vraagt hij: are you happy? en als wij hem vragen iets te doen is het standaardantwoord: 'if it makes you happy, why not!).
We zijn met Anton en het Duitse stel naar een theefabriek geweest, en hebben watervallen beklommen. Vooral de waterval beklimmen was echt gaaf! de tocht liep echt door soort jungel heen waar ook kleine riviertjes doorheen stroomden. Eenmaal op de top begon het keihard te regenen, dus daar hebben we even kunnen uitrusten.
Nadat we weer beneden kwamen bedacht Anton dat we eigenlijk van te voren zeep op onze benen hadden moeten smeren tegen de bloedzuigers. Wij in paniek onze benen onderzoeken en jaja, toen Imke haar schoenen uittrok wachten daar drie verrassingen op haar! Hele sok onder het bloed en Imke heeeeeeel erg in paniek! Ach, achteraf lach je erom zullen we maar zeggen. De schoenen worden nog wel meegesleept, maar zijn niet meer gedragen en mogen ook niet meer de hotelkamer in.

vanuit Newara Eliya zijn we doorgereisd naar Tangalle, een plaatsje aan de kust. We hebben dankzij Ewa, de duitse vrouw, hier een leuk hotel aan het strand kunnen regelen voor een nog leukere prijs! In Tangalle hebben we weinig gedaan behalve op het strand liggen. S avonds gingen we arrack (de lokale 'rum') drinken bij het restaurant naast ons. In Tangalle kwamen de ook het Franse meisje uit Kandy weer tegen, en die reist nu ook met ons mee. We hebben ons erg goed vermaakt in Tangalle. Het enige uitje dat we hebben gedaan was schildpadden kijken s nachts op het strand, maar helaas hadden die geen zin om uit de zee te komen. Gelukkig hadden we Arrack mee naar het strand dus was het alsnog gezellig.

Na twee dagen Tangalle hebben we de bus genomen naar Mirissa. De Busrit was gestoord. Er was ons verteld dat de rit 2uur zou duren, maar binnen een uur waren we in Mirissa. De buschauffeur had allerlei verschillende toeters en ging helemaal los! Elke passerende voetganger, motor, fietser, auto en tuctuc doken aan de kant! De deuren van de bus (en ook de trein) gaan trouwens ook niet dicht, wij zaten voorin dus we moesten ook nog opletten dat onze backpacks niet uit de bus vlogen.

In Mirissa zitten we in een hotel dat nog dichter aan het strand is dan in Tangalle. Het strand is echt van een anzichtkaart: blauwe zee lichte stranden. Er hangt hier echt zo'n hippiesfeer, de Srilankanen hier lopen ook met Bob Marleymutsen op (Drel: je past er zo tussen met je skibril;) ).
Gisteren hebben we op het strand gegeten. Er lag een grote bak met verse vissen, krabben en garnalen (nooit geweten dat garnalen zo groot konden zijn) . Het menu verandert elke dag omdat het afhangt van de vangst.
Wij hebben garnalen gegeten, echt de allerbeste ooit!! Daarna klein feestje op het strand gehad met veel andere backpackers, en nog gezwommen.

Nu zitten we lekker in ons hostel aan het strand jullie lekker te maken met onze ervaringen! Morgen gaan we door naar Hikaduwa.

We hopen dat het met jullie ook goed gaat allemaal en vinden het erg leuk om de reacties te lezen! We zijn nog niet veel plaatsen met wifi tegengekomen dus hebben nog niet overal op gereageerd en het is moeilijk om foto's te plaatsen dus voor de mensen die facebook hebben: kijk daar want dat is makkelijker.

Wij gaan nu lekker een cocktailtje drinken en ons visje voor vanavond uitzoeken!

Dikke kus, Tara en Imke

• 09 November 2012 - 12:46

Marriët:

Meiden wat leuk allemaal. Bah bloedzuigers gooi die schoenen maar weg. Spreken jullie nu alle talen? Frans duits of engels? Geniet lekker verder. Foto's op fb erg leuk!! Knuffel en kus. Marriët

• 09 November 2012 - 12:47

Mark:

lekker bezig dames! have fun! :)

• 09 November 2012 - 12:55

Wilma & Lil:

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Bij ons komen gelijk de herinneringen van onze reis door Sri Lanka naar boven. Geniet maar lekker. We blijven jullie volgen XX

• 09 November 2012 - 13:08

Romy:

Ik moest heel hard lachen om Anton (nicht aus Tirol!) hahah!!!!
    Leuk verhaal, behalve dat van die bloedzuigers hahah! Ik zal je van de week even een mail terug sturen!
    Have Fun! Vooral met die arrack!

Xxx

• 09 November 2012 - 13:09

Joke:

Lieve imke én tara, wat een heerlijk verhaal weer, die bloedzuiger is helemaal niet erg, die zuigt alle afvalstoffen uit je bloed én met al die lokale rum in jullie bloed kan dat volgens mij geeen kwaad :-) trek die schoenen maar weer aan.
    Foto's op facebook zijn prachtig , dikke kus Joke

• 09 November 2012 - 16:43

Jan Coenrads:

GEWELDIG verslag en zo te lezen een GEWELDIGE reis !!! Enne . . . vraagje Imke . . . het waren zeker mannelijke bloedzuigers ??

• 09 November 2012 - 23:18

Daphne :

Heerlijk & jaloersmakend om jullie reis te volgen!
    Geniet van alle dierlijke aandacht! Spinnen, bloedzuigers, olifanten, visjes, zandvlooien (of waren 't bedbugs?!), backpackers & al die 'Antons' die smilen & zeer happy zijn (...vanwege jullie geld ;-))!
    Liefs en dikke kus <3

• 10 November 2012 - 09:38

Felix:

Meiden, super om jullie avonturen te lezen! Ik kijk al uit naar de volgende aflevering. Have fun... !

• 10 November 2012 - 11:28

Carlein:

Mooi verhaal weer. Wat een zwaar leven hebben jullie!;)
    Ben benieuwd naar het volgende.

xx

• 11 November 2012 - 09:35

Piet:

Ha Meiden,

Wat een leuk verhaal! Van bloedzuigers tot baardapen, je maakt zo wat mee. Geniet van het weer, de arrack en het lekkere visje. Tara: Soof is still going strong! xxx pap/Piet

• 11 November 2012 - 17:47

Riejan:

Heeeeeeerrrrlijkkk!! Mirissa is zeker mooi, jaloetsss!!!
    Mochten jullie nog naar bentota gaan: hotel wunderbar heeft n schildpadden opvang en zij zetten snachts ook baby schildpadden uit, onwijs leuk!! En daar kan je ook vragen om een bootsafari te doen!! Op maandag is er ook n grote markt, ik had daar graag heen gegasn maar dat lukte niet.. Aaaahh echt hrel leuk om te lezen!! Xxx

• 12 November 2012 - 11:01

Petra:

Goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Klein beetje jaloers wordt ik natuurlijk wel, hoewel bloedzuigers .....
    Take care ladies. liefs Petra

• 12 November 2012 - 14:12

Joanna:

Wat een gave dingen hebben jullie weer meegemaakt!!!:D
    Erg leuk om te lezen allemaal!!:D
    Krijg water in me mond door die visverhalen hihi!
    Ik leef met je mee met die bloedzuigers im! lijkt me doodeng:P
    En grt. aan jullie nieuwe vriend arrack-rum, zo te lezen is die erg lekker;)

Heel veel plezier verder & tot het volgende reisverslag!

Dikke kus Joanna

• 12 November 2012 - 14:12

Joanna:

Wat een gave dingen hebben jullie weer meegemaakt!!!:D
    Erg leuk om te lezen allemaal!!:D
    Krijg water in me mond door die visverhalen hihi!
    Ik leef met je mee met die bloedzuigers im! lijkt me doodeng:P
    En grt. aan jullie nieuwe vriend arrack-rum, zo te lezen is die erg lekker;)

Heel veel plezier verder & tot het volgende reisverslag!

Dikke kus Joanna

• 13 November 2012 - 10:54