eerste dagen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tara Imke - WaarBenJij.nu eerste dagen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tara Imke - WaarBenJij.nu

eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Tara

31 Oktober 2012 | Nederland, Nederland

Lieve allemaal!

We zijn nu drie dagen weg, dus tijd voor het eerste verslag!

Na een vrij zwaar afscheid op Schiphol hebben we moeiteloos de gate weten te vinden. We vlogen met Delta Airlines, en omdat dat een Amerikaanse maatschappij is moesten we allerlei vragen beantwoorden uit veiligheidsoverwegingen (hoelang we elkaar kenden, hoe we elkaar kenden, hoe duur ons ticket was etc. voor de rechtenstudenten onder jullie: alle aanmerkelijke kanscriteria kwamen voorbij haha). De vlucht verliep goed en we waren op tijd in Mumbai. Daar hadden we 2 uur voor onze overstap. Omdat we in het vliegtuig blijkbaar niet al te ervaren overkwamen (steward met homostem: ohh my god, you going to asia? i will call asia and tell them two princesses are coming!!!) werden we door medewerkers van Delta naar de juiste gate gebracht. Daar moesten we onze paspoorten afgeven zodat onze bagage kon worden overgezet. We hebben een uurlang zitten kijken naar kleine mannetjes die met onze paspoorten heen en weer liepen, maar kregen m maar niet terug. Uiteindelijk zijn we (gelukkig maar) poolshoogte gaan nemen en zijn we net op tijd door de douane heen gekomen om de vlucht te halen.

De vlucht naar Sri Lanka verliep goed, en we zijn vanuit het vliegveld naar een heel schattig hostel aan de kust in Negombo gereden. Het hostel was prima maar we hebben onze eerste kennismaking met een kakkerlak gehad.
De volgende dag zijn we met de local bus naar Kandy gegaan. Het was een leuke ervaring in de bus. De rit duurde vier uur, maar we zaten prima en het was leuk om naar buiten te kijken.

In Kandy slapen we bij de buurman van de gids, die zijn kamer aan toeristen verhuurd. En dat is onze eerste kennismaking met een koude douche en vieze kamer. De lakenzak is dus al tevoorschijn gehaald. Maar het is maar voor 2 nachten dus we zullen het wel overleven.

Vandaag hebben we op een olifant gereden en hem gewassen in de rivier. Verder zijn we naar een kruidentuin geweest en nu zjin we een beetje aan het rondhangen in het stadje. Vanavond gaan we naar de beroemde Temple of the tooth. Boedhisten geloven dat de tand van Boedha in deze tempel ligt. We zullen zien...
Morgen trekken we verder naar Sigiriya.

Nou, dit was alweer genoeg te lezen voor jullie. We zullen snel voor een update zorgen.

Ohja, en over het weer zullen we kort zijn: het regent. Heel hard.

Liefs! Imke en Tara

• 31 Oktober 2012 - 12:31

Gerben:

Hey dames,

Goed om te horen dat jullie na de eerste vlucht jullie paspoort al kwijt waren en toch maar voor begeleiding naar de gate hebben gekozen:p
    Die tand is wel bijzonder om eens te kunnen zien! Hier in Nederland is het overwegend zonnig, wel koud!
    Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag!

Geniet ervan!
    Volgende keer een fotootje erbij?

Kus

• 31 Oktober 2012 - 12:42

Marieke:

Hoi meiden spannend hoor!! Haha steward is echt te grappig. Mn moeder leest het ook en herkent veel dingen die jullie schrijven. Olifanten in de rivier, kruidentuin.
    Ik ben weer thuis en het gaat veel beter dan na de vorige keer. Lig nu lekker op de bank jullie verhaaltje te lezen. Veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verhaaltje. Xxx marieke

• 31 Oktober 2012 - 12:42

Marriët:

Dat zijn goede berichten, foto's van die olifant graag! Geef dus nooit meer je paspoort af...........
    En heel af en toe een hotel met warme douche en schoon bed..........
    Geniet verder knuffel en kus. XXX

• 31 Oktober 2012 - 13:26

Jascha:

Hahahahahaha, stelletje padvinders zijn jullie. kakkerlakken en koude douches, de reis is begonnen! Is de eerste hoek al nat gegooid door Imke?

• 31 Oktober 2012 - 13:29

Trudie:

Hi meiden,

Dat zijn meteen al heel wat ervaringen en die neem je mee voor de verdere reis.
    Ik kan de olifanten wassen en Kandy nog zo voor mij halen, geweldig.
    Sigiriya ligt toch in de bergen? Zomers maar 21 graden, lopen ze daar met ijsmutsen en winterjassen. Prachtig geniet ervan.
    Groetjes Trudie

• 31 Oktober 2012 - 15:38

Ellie:

Hoi Taar en Imke,

Leuk verslagje en leuk om te lezen waar jullie zijn en wat jullie doen. Jammer van de regen maar dat doet

jullie nog een beetje aan nederland denken. Is het gezellig met saminda? En taar weet je al wanneer je naar je fam gaat? Ik wacht met spanning de eerste fotos af. Groetjes van jim en juli Kus Ellie

• 31 Oktober 2012 - 16:38

Monique:

Hallo meiden, wat een avontuur meteen, leuk om te lezen. Geniet er van. Dikke kus, Monique

• 31 Oktober 2012 - 17:35

Jan Klinkenberg:

Sorry hoor, maar ben wel blij dat het bij jullie ook regent, was al zo jaloers op die reis, maak de reis van je leven xxxx jan

• 31 Oktober 2012 - 18:26

Anouk De Geus:

Super leuk om te lezen! Goed dat de vlucht mee is gevallen! Geniet er lekker van daar!! xx

• 31 Oktober 2012 - 19:55

Piet Dalebout:

Ha Meiden,

Wat een leuk verslag! Bereisde start. Maar dat zal na 5 maanden wel anders zijn. Misschien hadden jullie jezelf ook door de olifanten moeten laten wassen na de chique overnachting. De eerste kakkerlak is gelukkig geteld. Ik ben bang dat jullie de tel snel kwijt zullen zijn. Hebben jullie de ritual drums nog gehoord in de tempel? Dat vond ik zelf het meest indrukwekkend, haast hypnotiserend. Ik ben benieuwd of Tara de rots gaast beklimmen; ik neem aan dat Imke zich niet laat kennen en het doet. Geniet dan van het prachtige uitzicht. Ben benieuwd waar de reis nu verder heen gaat! Hebben jullie veel bewonderaars?
    Voor Tara: we zorgen goed voor Soof, maak je geen zorgen. Hij krijgt wat extra aandacht om het gemis goed te maken! xxx pap/Piet

• 01 November 2012 - 16:18

Jim:

hey tara en imke,

Ik vond het leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben!
    Willen jullie voor mij nog een kakkerlak mee naar Nederland nemen?
    We hebben nog een aftelkalender gemaakt.
    Nog 143 dagen!
    Nog veel plezier met alles!

XXX Jim

• 01 November 2012 - 22:05

Trudie & Hans:

Klinkt goed meiden. Blijf genieten. xx

• 03 November 2012 - 17:16

Carlein:

Hoi Tara en Imke,

Ik heb jullie site gevonden en ga jullie zeker volgen! (als dat mag:P) De eerste berichten zijn goed, dus houden zo. Erg he zo'n afscheid op Schiphol! Je kunt dat maar beter gehad hebben:) Nu dus vooral gaan genieten! Te gek zeg, op een olifant rijden en wassen! Tara, hoe vind je het om weer na jaren in Sri Lanka te zijn????? is voor jou denk ik toch altijd weer bijzonder. Ga je nog familie opzoeken? Het weer zal vast snel beter worden! In Nederland is het sowieso slechter!

Heel veel plezier. Het worden vast 5 indrukwekkende, geweldige, nooit meer te vergeten maanden!

xx Carlein

• 04 November 2012 - 16:53

Riejan:

Leuk meiden!
    Ik heb me aangemeld voor jullie reisverhalen, ben zeer benieuwd! De rots is een eitje tara, deze keer DOEN!! Bij twijfel doen ;)!

liefss!

• 04 November 2012 - 23:09

Michiel:

Jim, wat moet jij nou met een kakkerlak? Zoek je een nieuw huisdier?

Klinkt allemaal goed. Veel plezier en ben benieuwd naar het vervolg!

• 06 November 2012 - 16:19

Ellie:

Leuk hoor om de eerste fotos te zien!! Hoop dat er snel meer volgen.
Tara

Actief sinds 13 Sept. 2012