Laos en eind Thailand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tara Imke - WaarBenJij.nu Laos en eind Thailand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tara Imke - WaarBenJij.nu

Laos en eind Thailand

Blijf op de hoogte en volg Tara

05 Januari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi Allemaal,

Allereerst nog de beste wensen voor 2013!
We hebben onze waarbenjij.nu een tijdje verwaarloosd maar nu de update.
Te beginnen bij Laos:
We zijn met 2 andere nl die we in Pai (thailand) hadden ontmoet door getrokken naar Laos. Na heel veel wikken en wegen hebben we toch besloten om per slowboat naar Laos te gaan. Dit betekende de eerste dag 6 uur op de boot, hierna een overnachting in een klein dorpje om de volgende dag nog 8 uur op de boot te zitten richting Luang Prabang. De slowboot zelf is achteraf om te lachen maar op het moment zelf, vroegen we ons af waar we aan waren begonnen. Met zo'n 120 man op een boot waar maar stoelen waren voor 80 man, maar dat maakt niet uit want dan haal je een paar klapstoeltjes te voorschijn. Gelukkig waren wij als echte Hollanders overal vroeg bij, dus hadden we redelijk goede plekken.

Luang Prabang, is een mooie stad waar we o.a. hebben gefietst, sinterklaas gevierd en de allermooiste watervallen ooit hebben gezien.

Na 3 dagen zijn we met een minivan naar Vang Vieng gegaan, om te kijken of er echt niets meer van het tuben over was. (Voor opa en oma: dit is een band op het water langs allemaal barretjes drijven en bier drinken.) Helaas, het tuben is ECHT gesloten. Gelukkig was Vang Vieng opzich een leuk stadje. We hebben gekajakt, getubed in grotten en naar de Blue Lagoon geweest waar je kon zwemmen.

We hebben Laos afgesloten in Vientane. Waar we heel decadent old Amsterdammer, Port Salut, Brie en wijn hebben gegeten/gedronken bij de ondergaande zon aan de Mekong. Verder was er weining te beleven dus hebben rondgelopen en zijn we naar het openbare zwembad geweest.

Na Laos zijn we door gevlogen naar Phuket, waar we 1 nachtje hebben geslapen om de volgende dag de boot naar Koh Phi Phi te pakken.
Koh Phi Phi vonden wij een geweldig eiland. We kwamen hier 2 nl meiden tegen die we al eerder hadden ontmoet, erg gezellig :)
Op Koh Phi Phi hebben we onze diving Padi gehaald!! In totaal hebben we 4 duiken gemaakt naar 12m en 18m. Waar we vele mooie vissen en zelfs Blacktip reefsharks en Leopardsharks hebben gezien. Ook zijn we naar Maya Bay geweest bekend van de film The Beach.

Vanuit Koh Phi Phi zijn we samen met Jenny en Marye doorgetrokken richting Krabi. Krabi vonden we niet zo bijzonder en hebben we weinig van gezien, omdat we laat aankwamen en een Visarun naar Maleisië hebben gedaan.

Ons kerstdiner was op Koh Phangan en bestond uit: Tortilla's, Nacho's , gepofte aardappels en springrolls erg cullinair dus.. ;)
Eerste kerstdag zijn we naar Thai Boxing geweest. We hadden niet verwacht dat we het zo leuk zouden vinden, maar schreeuwden gewoon met de Thai mee. Daarna zijn we buckets gaan drinken bij de Poolparty. Best gek om met kerst in je bikini aan het zwembad te staan dansen.

Ook de bekende Fullparty hebben we meegemaakt. Beschilderd met glow in the darkpaint hebben we op het strand gefeest. Samen met mensen uit de omgeving Velsen (zo ver weg is Thailand dus niet).

Oud en nieuw was super! Met de blote voeten in het zand hebben we NIET afgeteld (grootste teleurstelling van de avond: er was geen countdown). Maar het vuurwerk maakte een hoop goed, de hele hemel was verlicht. Het was een mooi begin van 2013 en zelfs Marie, het franse meisje die we in Sri Lanka hadden gekoppeld kwam het met ons vieren.

Op 3 januari begon onze langste reis tot nu toe... Van Koh phangan naar Siem Raep in Cambodja. Het begon met een bootreis van 2uur naar het vaste land om hierna 12 uur in de bus te zitten naar Bangkok. Daar hebben we 4 uur in de Mac Donalds gewacht op de volgende bus (Zonder iets van de Mac te eten!!) .
Deze bus bracht ons naar de grens van Cambodja waar het lange wachten begon... We hebben 5 uur in de brandende zon gewacht tot we eindelijk legaal Cambodja binnen mochten.

We zijn nu eindelijk in Siem Raep waar ons Cambodja avontuur gaat beginnen!

De volgende update zal sneller plaatsvinden.

Dikke kus van ons.

• 05 Januari 2013 - 12:40

Marriët:

Hoi meiden, dat is weer een mooi verslag.Nu tijd om wat cultuur te snuiven na al die feesten!! Maar kerst en oud/nieuw moet je goed vieren! Hier gaat het weer koud worden.
    Hou je dagboek goed bij Imke want de tijd vliegt voorbij.
    Veel plezier verder!! Kus.

• 05 Januari 2013 - 12:43

Michiel:

Klinkt allemaal goed! Ook gelukkig nieuwjaar nog. Balen dat 't tuben niet zoveel meer was. Niks gemist. ;)

Ben met O&N naar Berlijn geweest met groepje van voetbal (o.a. David, Joep, Kaja, Kraak en Tico). Erg gezellig en mét countdown. Al kan 't natuurlijk niet tippen aan Koh Phangan!

Heel veel plezier in Cambodja!

• 05 Januari 2013 - 13:02

Wilma & Lil:

Leuk weer wat te lezen over jullie reis, en dat jullie het naar het zin hebben. Ook voor jullie alle goeds in het nieuwe jaar. Het begin is goed, dus moet de rest ook lukken. Lieve groeten uit Heemskerk.

• 05 Januari 2013 - 13:04

Piet:

Ha Meiden, wat een mooi verhaal weer! Ben benieuwd hoe Cambodja zal zijn. Tara, je hebt de wild-west taferelen gemist in de Keucheniusstraat; ik neem aan dat je er wel van gehoord hebt. Hier was het tenminste groot nieuws. Ben jaloers op jullie zon; hier is het weer erg deprimerend. Ik had gedacht dat jullie reis wel wat afzien zou zijn, maar als ik jullie culinaire avonturen lees valt dat nogal mee. Veel plezier verder en hoop snel weer wat te horen/lezen!

• 05 Januari 2013 - 13:16

Rogier:

Dames,

Wat een vette verhalen . Jullie ook nog gelukkig nieuwjaar. volgens mij begint die van jullie in ieder geval erg vet in Cambodja.

Ik heb ook een countdown gehad maar dan bij mn oudertjes thuis, erg gezellig. Gisteren naar het spetterende optreden van dimaryp geweest in Patro.

xx Rodge

• 05 Januari 2013 - 14:34

OPA EN OMA:

Lieve Tara en Imke
    Bij deze wensen wij jullie nog het alerbeste voor dit jaar 2013.
    Wat een geweldig reisverslag, wij beiden waren zeer blij weer wat van jullie te horen.
    Het zijn toch wel zeer mooie indrukken die jullie op deze reis opdoen, diet zijn belevenissen die het hele leven bij zullen blijven, Geniet er maar.van
    In afwachting van het volgend verslag, Groeten wij jullie beiden en een hele dikke knuffel
    GOEDE REIS VERDER VEEL LIEFS VAN OPA EN OMA

• 06 Januari 2013 - 13:17

Petra:

Hey feestvierders,

Allereerst natuurlijk alle goeds voor 2013. Voorlopig is de kans daarop wel erg groot als ik jullie verslag lees.
    Bijzonder combinatie hoor, kerst/oud&nieuw met mexicaans eten, op het strand en in Thailand. Ik had best willen ruilen.
    Geniet lekker verder, met idd een snufje cultuur hier en daar. Volgende keer nederland sneller verwennen met verslag van jullie goede leven. Dikke nieuwjaarsknuffel. Petra

• 06 Januari 2013 - 16:08

Riejan:

leuk leuk leuk om weer wat van jullie te horen! Ben nog steeds even jaloers ;) Hier in Nederland missen jullie niets hoor.. kan niet eens dikke vette roddels bedenken maar misschien ligt dat meer aan het feit dat ik regelmatig onder een steen leef ;)
    Anyway: Voor jullie ook nog een SUUUUUPEEEERRRRR 2013.. tbegin is iig geweldig zoals ik lees !
    liefs!

• 06 Januari 2013 - 16:08

Riejan:

liefs!

• 06 Januari 2013 - 19:14

Carlein:

Hoi meiden,

Leuk om weer wat te lezen. Mooie avonturen weer. Ik wens jullie nog heel veel plezier. Enjoy!

Groetjes,
    Carlein

• 06 Januari 2013 - 21:27

René:

Lieve Imke en Tara, wat een heerlijk reisverslag om te lezen. Ik hoop dat jullie snel verslag doen van de ervaringen in Cambodja, want deze zullen overweldigend zijn. Dikke kus!
Tara

Actief sinds 13 Sept. 2012